Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#46 2013-04-22 08:24:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

- Koncepcja stanie się podstawą dla opracowania szczegółowych planów poszczególnych resortów - zapowiada Leszek Bigos z biura prasowego Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Jego plany wywołały już jednak duże protesty. Np. w Kielcach i w Rzeszowie, które nie zmieściły się na liście metropolii, a to przekreślałoby tam wiele inwestycji.

Wolna kolej - przyspieszy?

Bardzo ambitny plan rząd kreśli za to dla stolicy i Mazowsza. Zakłada on, że działałyby tu aż trzy lotniska - oprócz Okęcia i Modlina powstałoby kolejne między Łodzią a Warszawą. W 2030 r. to ostatnie nie odgrywałyby jeszcze zbyt dużej roli. Rządowa koncepcja przewiduje przy nim jedynie zarezerwować teren pod międzykontynentalny hub, który powstałby później.

Za niespełna 20 lat warszawiacy mieliby jeździć pociągami z prędkością 250-300 km na godz. do wszystkich większych miast w Polsce - całkiem nową linią do Łodzi, Poznania i Wrocławia, nową linią na północ do Torunia, Bydgoszczy i Gdańska, zaś do Krakowa i Katowic przebudowaną Centralną Magistralą Kolejową. Na razie kolej z braku pieniędzy wciąż przekłada remonty torów m.in. w stronę Lublina i Radomia i pociągi muszą jeździć coraz wolniej.

Nie ma ekspresówek, będą autostrady?
Takie plany dla aglomeracji stołecznej znalazły się w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, którą przygotowuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Na ponad 200 stronach zapisano, jak w tym czasie ma się rozwijać Polska. Na papierze można zobaczyć m.in. planowaną sieć lotnisk, autostrad, dróg szybkiego ruchu czy linii kolei dużych prędkości. Z planami transportowymi ściśle wiąże się to, wokół których miast będą się tworzyć metropolie. Te zdaniem rządu powinny być liderami wpływającymi na rozwój mniejszych miast w regionie.

Trzy lotniska wokół stolicy, a większość wylotówek to autostrady, do tego superszybka kolej do ważniejszych miast - tak ambitną koncepcję rozwoju aglomeracji stołecznej przygotowuje rząd. Według ekspertów część pomysłów nie ma sensu.

Nieprawdopodobnie wręcz wygląda zapowiadana sieć szybkich dróg wokół stolicy. Dotąd planowano, że autostradą z Warszawy pojedziemy tylko na zachód - w kierunku Łodzi i na wschód - w stronę Siedlec. Strategia do roku 2030 zakłada jednak, że w autostrady zamieni się też większość wylotówek - w stronę Białegostoku, Lublina, Kielc, Gdańska i Torunia. Planiści zakładają bowiem, że zostaną przebudowane drogi ekspresowe. Tyle że po latach starań w stolicy otwarto dopiero pierwszą z nich - przez Bemowo.

- Taka przebudowa może być trudna. Np. na autostradzie są łagodniejsze łuki. W wielu przypadkach konieczne byłyby więc korekty przebiegu tras - przestrzega dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej, ekspert od komunikacji i planowania dróg. Dodaje, że gęsta sieć autostrad wokół stolicy to zaprzeczenie planów rządu przyjętych jeszcze w latach 90., które zakładały, że w Polsce wystarczą trzy autostrady - dwie z zachodu na wschód i jedna z północy na południe. Ten szkielet miała uzupełniać sieć dróg ekspresowych, które są znacznie tańsze w budowie. - Przecież wiele z nich ma dopiero powstać. Trzeba by wykazać, czy opłaca się je później przerabiać w autostrady - dodaje Brzeziński.

Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom mówi, że przerabianie dróg ekspresowych wiązałoby się z likwidacją wielu skrzyżowań (autostrady nie mogą mieć ich zbyt często). Siskom proponuje, by w strategii do 2030 r. nie zapisywać, gdzie mają być autostrady i drogi ekspresowe, tylko bardziej ogólnie wskazać wszystkie drogi szybkiego ruchu. Chwiałkowski popiera za to zapis o budowie autostradowej obwodnicy Warszawy, która omijałaby miasto szerokim łukiem. - W 2025 r. tranzyt może być już na tyle duży, że uzasadniałoby to otwarcie takiej trasy - uważa.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego twierdzi, że konsultacje w sprawie koncepcji rozwoju Polski do 2030 r. już się skończyły. Rząd ma ją przyjąć na przełomie marca i kwietnia.

#47 2013-04-22 11:14:50

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Nie wiemy, gdzie bedzie wytyczona obwodnica autostradowa stolicy. Co wiecej, wyglada na to, ze nikt sie jakos tym nie martwi, chociaz jest w rzadowych planach na najblizsze kilkanascie lat. Skandal. Inwestycja ma miec ponad 200 km dlugosci, a gminy nie prowadza konsultacji w sprawie jej przebiegu. Nie bedzie to po prostu przebudowa obecnej "50", gdyz bylaby ona alternatywa dla prawdopodobnie platnej autostrady. Na dodatek DK 50 przecina najcenniejsze przyrodniczo obszary we wschodniej czesci aglomeracji warszawskiej - Bagno Calowanie i Mazowiecki Park Krajobrazowy. Wariant na poludnie od Sobien-Jezior pozwoli na ich ominiecie, ale trzeba bedzie wybudowac kilkanascie km autostrady wiecej. Inaczej trzeba byloby wyciac las w MPK na odcinku okolo 6 km miedzy Otwockiem a Celestynowem. Las lasowi nierowny - ten pod Otwockiem z licznych wzgledow jest cenniejszy niz ten na poludnie od Osiecka. Wariant poludniowy (z mostem na poludnie od Gory Kalwarii) oddala autostrade od najbardziej zurbanizowanych rejonow aglomeracji, ale jest bardziej szkodliwy dla rolnictwa. Trzeba byloby wyciac wiecej sadow pod Grojcem, Gora Kalwaria i Sobieniami. Wariant polnocny nie spodoba sie takim gminom jak Wiazowna czy Celestynow. Wschodnia czesc powiatu otwockiego bedzie miala dwujezdniowa S17, a zachodnia jednojezdniowa DW 801 z licznymi ograniczeniami predkosci do 50 km na h. Osieck i Sobienie beda miec trase tranzytowa w gminach, zas Celestynow i Wiazowna spokoj jako przedmiescie Warszawy. Mozliwe, ze jadac z Wilgi do Karczewa krocej bedzie przez Coniew, Gore Kalwarie, pokonujac dwa mosty na Wisle i 3 wezly drogowe (okolo 18 km), niz przejechac prosto nadwislanka przez obwodnice Sobien i Dziecinow (ok. 12 km). Most w Gorze Kalwarii moze byc poszerzony do dwoch pasow. droga Gora Kalwaria - Coniew tez. Tam bedzie ograniczenie predkosci zapewne do 100 km na h. W Dziecinowie moze nigdy nie byc wiaduktu czy obwodnicy, gdyz droga 801 na tym odcinku moze obslugiwac za 20 lat w zasadzie tylko polnocna i srodkowoa czesc gminy Sobienie-Jeziory, zas ruch z Kozienic i Wilgi w strone Otwocka i warszawskiej Pragi pojedzie przez dwa mosty: w Coniewie i Gorze Kalawarii. Na tej 801 po modernizacji srednia predkosc przejazdu moze wyniesc okolo 50 km ze wzgledu na swiatla czy ronda, zas przez Gore 110 km na h, wiec z Karczewa do Wilgi pojechalibysmy znacznie szybciej przez Gore.

#48 2013-04-22 13:54:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

W KPZK 2030 i DSRK 2030 jest mowa o autostradowej obwodnicy Warszawy (w KPZK narysowana, w DSRK wspomniana). Najprawdopodobniej przetnie ona powiat otwocki ze wschodu na zachod.

Mam dwa przypuszczenia:
- na poludnie od strefy przemyslowej w Karczewie i polnoc od jeziora Torfy i Bagna Calowanie, ale przez srodek MPK
- na poludnie od Bagna Calowanie, przez spokojne gminy Osieck i Sobienie-Jeziory (kilkanascie km dluzej, ale omija MPK), przez proponowany park krajobrazowy i przez wiecej terenow rolniczych (sadowniczych)

Dlaczego nikt nic o niej nie mowi? Komu autostrade, komu? Celestynowowi i Wiazownie czy Sobieniom i Osieckowi?

Glownymi kandydatami do tranzytowej autostrady sa gminy Osieck i Sobienie-Jeziory. A do Warszawy beda miec dwupasmowke jako autostrade i droge przez Piaseczno, zas droga nadwislanska od Sobien do Piotrowic pewnie pozostanie jednojezdniowa - przypuszczenia!

#49 2013-04-22 16:50:55

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Moznaby tak pomyslec, czy narysowana w KPZK 2030 autostradowa obwodnica Warszawy w ogole ma sens. Nawet Londyn ma autostrade wokol miastao dlugosci zaledwie 188 km, a biedniejsza, mniejsza, polozona w kraju o o wiele mniejszej gestosci zaludnienia Warszawa chce wybudowac sobie autostradowy pierscien o dlugosci ponad 200 km, dewastujac przy tym Mazowsze? Pierscien wokol Berlina ma 196 km.

Czy Mazowsze da sie zajechac?

Stop lobby tirowemu!

Mazowsze stolica TIRow? Najwieksza obwodnica w Europie? Czy to nie jest jakis sposob na wyroznienie sie... Niby takie ekologiczne miasto... Miedzy Kampinoskim Parkiem Narodowym a Mazowieckim parkiem Krajobrazowym lezy sobie Warszawa...

Warszawa juz teraz jest najbardziej zakorkowanym miastem w Unii Europejskiej!

Mowi sie, ze Polska ma niedorozwinieta siec drog, a tu zaraz chce miec najwiekszy pierscien autostradowy w Europie? Czy to wyglada na powazne?

TIRy na tory to o wiele lepsze rozwiazanie! Gdzie rolnictwo i ekologia?

Dopelnienie A2 wydaje sie najwiekszym problemem. Gdzie je przeprowadzic? Srodkiem sadow grojeckich najlepiej... Moglby ktos rzec.

Tak jak w Augustowie, najwieksza przeszkoda na budowie drogi szybkiego ruchu jest... bagno. Bagno Calowanie. Tam sa bagna Rospudy.

Drogowe Bagno (doslownie i w przenosni, chce sie rzec:)) po raz drugi... I znowu na szlaku tranzytowym Praga - Wilno...

#50 2013-04-22 16:59:04

Zielone

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Zielone Mazowsze napisalo:

Dopiero w nowej Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 opracowanej pod auspicjami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego pojawia się luźny pomysł dużej autostradowej obwodnicy Warszawy, opartej o ww. drogi krajowe nr 50 i 62. Na razie jednak koncepcję tę należy traktować raczej w kategoriach science-fiction. Gdyby jednak powstał, byłby to największy autostradowy „ring” w Europie, o połowę dłuższy od obwodnic Berlina, Londynu czy regionalnej obwodnicy Wiednia.

TIRy na tory a nie na dewastujaca Mazowsze glebostrade!!!

#51 2013-04-22 18:03:45

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Chyba lokalizacja przez Wysoczyn AOW jest najbardziej optymalna pod wzgledem przyrodniczym, ale pod wzgledem dlugosciowym i rolniczym juz nie.

Kilka lat temu na tablicy z ogloszeniami w Folwarku (polnocny Dziecinow) byla kartka z narysowanymi wariantami przebiegu A2, podpisana chyba "planowany przebieg autostrad przez gmine Sobienie-Jeziory i gmine Osieck" i sformulowaniem: "Co zostanie z naszych wsi? Co zostanie z naszej gminy? Czy zostana one rozjechane przez TIRy?"

Niestety, gminy Sobienie-Jeziory i Osieck (zwlaszcza w ich poludniowej, spokojniejszej czesci) sa szczegolnie predysponowane do przyjecia autostradowej obwodnicy Warszawy. Przez Mazowiecki Park Krajobrazowy i Bagnop Calowanie chyba sie nie da przeprowadzic autostrady bardziej na polnoc, a mieszkancy polnocnej czesci gminy Gora Kalwaria, Celestynow i poludniowej czesci gminy Wiazowna tez chca miec spokoj i czyste srodowisko.

Przez taki przebieg autostrady budowa odcinka dwujezdniowego drogi 801 moze okazac sie nieoplacalna i marnotrawna wrecz. Ale gdyby autostrada przeszla pod Karczewem, to pewnie 801 bylaby do samej trasy mostu pod Wilga dwujezdniowa. Dzieki autostradzie z zachodniej Warszawy w rejony Wilgi i dalszego nadwisla bedzie mozna pojechac na poludnie od GK.

#52 2013-04-22 20:12:30

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

No cóż... Nie ma pieniędzy na nadwiślankę... A drogi z Warszawy do Wołomina czy Grodziska Mazowieckiego są bardziej zapchane i też nie ma pieniędzy na drugą jezdnię... Akurat tam, gdzie są płyty betonowe, to za 20 lat może być drugi przebieg lub druga jezdnia, bo zapewne będzie w południowej części gminy Sobienie-Jeziory autostradowa obwodnica Warszawy i trasa mostowa od Celejowa (inny most niż autostradowy). Od autostrady do trasy mostowej droga 801 może biec wspólnie z drogą krajową nr 79, która ominie dzięki temu widły Wisły i Pilicy.

#53 2013-04-22 21:41:23

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Jeżeli autostradowa obwodnica Warszawy miałaby kiedykolwiek powstać, to PRIORYTETOWYM ODCINKIEM JEST TEN Z NOWYM MOSTEM NA WIŚLE NA POŁUDNIU! Może za 10 lat już będzie choć ten odcinek...

Wariant 1:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 05;1182384

Wariant 2:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … 126;424187

Nowy most przez Wisłę pomiędzy planowanymi rezerwatami Kępa Czerska i Ławice Podgórzyckie, Mazowiecki Park Krajobrazowy i Bagno Całowanie minięte od południa. Od północy omijamy Dolinę Pilicy i turystyczną gminę Wilga. Niestety, mnóstwo gleby urodzajnej do przewiezienia.

W żadnym planie zagospodarowania nie ma takiej drogi, ale to chyba najlepszy wariant, oddalający autostradę od aglomeracji i omijający MPK, BC, ChPK, okolice Konstancina, nadwiślańskie rezerwaty, Łąki Ostrówieckie - zaplecze przyrodnicze Warszawy i jej aglomeracji. Gminom, przez które przebiegnie, należą się dodatkowe środki za poprowadzenie autostrady (zajęcie ziem rolnych, zeszpecenie krajobrazu).

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-22 22:16:25)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#54 2013-04-26 19:17:16

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

26.04.2013 - korek w Józefowie przy skrzyżowaniu z DW 721. Nakładano nowy asfalt na niewielkie fragmenty DW 801. Na obwodnicy Otwocka był dość duży ruch.

#55 2013-04-26 20:43:07

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

http://www.takdlas7.pl/files/obwodnica/pics/ranking-najbardziej-perspektywicznych-gmin-aglomeracji-warszawskiej-29-ranking-miejscowosci-podwarszawskie-mapka.jpg

Gmina Karczew zajęła w tym ranking 47., czyli ostatnie miejsce...

Na zachodniej granicy obszar ptasi Natura 2000 Dolina Środkowej Wisły. Dalej na wschód obszar siedliskowy Łąki Ostrówieckie. We wschodniej części gminy obszar siedliskowo-ptasi Bagno Całowanie. Obszary rozciągają się z północy na południe. We wschodniej części gminy jest dodatkowo Mazowiecki Park Krajobrazowy. Zachodnia część gminy jest bardzo zagrożona powodzią, ponieważ leży poniżej skarpy wiślanej. Pomiędzy skarpą wiślaną a Bagnem Całowanie dominują gleby III i IV klasy bonitacyjnej, a więc dość dobre. Pomimo tego jest dużo zarastających ugorów. Karczew to największe miasto na Mazowszu, w którego granicach administracyjnych nie ma linii kolejowej, drogi dwujezdniowej czy drogi krajowej.

Nic dziwnego, że prawie wszystkie tereny w studium zagospodarowania gminy zostały przeznaczone pod zabudowę.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#56 2013-04-27 14:15:59

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Podwarszawie to wyjątkowo obciążony ruchem na drogach wojewódzkich region. Co ciekawe, dawno na DW nie powstałą tam obwodnica... A niby to najbogatszy region w kraju...

#57 2013-04-27 22:08:24

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

To kto w końcu będzie mieć tę obwodnicę? Olsztyn, Inowrocław, Suwałki, Niemodlin, Ostrów Wielkopolski, Jarocin, Pułtusk... GK ma niewielkie szanse, gdyż droga tranzytowa nie idzie przez środek miasta, a po jego obrzeżach, a most i tak pozostanie jednojezdniowy. DK 79 w GK ma mniej niż 21 000 pojazdów na dobę - Konstancin-Jeziorna ma nieco więcej i nie ma obwodnicy... W GK jeszcze jadący DW724 się włączają do ruchu na DK 79 przed DK 50, a węzła DK 79 z DW 724 w projekcie obwodnicy nie ma... DW 724 może nigdy nie powstać, bo są bardzo dobre gleby na jej trasie. Zostanie jej stary przebieg. Przez wioski. Grodziskowi Mazowieckiemu taka obwodnica 2x2 przydałaby się chyba i bardziej niż GK - tam trasy idą przez środek miasta, więc nie dziwię się, że rząd tak zwleka z budową obwodnicy GK. Być może za kilka lat będzie trzeba budować inną obwodnicę - z węzłem dla drogi dwujezdniowej w kierunku południowym, do proponowanej autostradowej obwodnicy Warszawy między GK a Potyczą. Obecny projekt przewiduje drogę jednojezdniową na południe od obwodnicy, rondo przy zjeździe na Sandomierz i jednopasową łącznicę na Sandomierz.

#58 2013-04-28 11:33:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Gdyby S17 prowadzić w ciągu 801, to problemów z nadwiślanką mogłoby już nie być... S17 jest naturalną obwodnicą ciągu Józefów - Dziecinów - Maciejowice - Dęblin - Puławy, poprowadzoną daleko na wschód. Obecna DK 17 to prosta droga, ale budowa S17 spowoduje powstanie na niej wywijasów (Wiązowna (istniejący), Wola Ducka i Ostrów, Kołbiel, Garwolin (istniejący), Gończyce, Trojanów, Ryki), ale i tak będzie jeździć się szybciej.

#59 2013-04-28 13:25:16

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Na stronie SISKOM jest opracowanie dotyczące drogi Wilanów - Konstancin-Jeziorna - Góra Kalwaria i w jednym z wariantów przewidziano budowę skrzyżowań wielopoziomowych na dwujezdniowych drogach! Powiat piaseczyński ma mieć dwujezdniową 79, S7, starą 7... A Otwocki S17 nieużyteczną dla mieszkańców centrów Józefowa, Otwocka i Karczewa w celu dojazdu do centrum Warszawy. Na południe od POW na 801 muszą być skrzyżowania wielopoziomowe, aby skrócić czas przejazdu, żadne światła. Nie wiem, czy nowa DW 724 powstanie. Może powstanie tylko część?

#60 2013-04-28 16:11:44

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Jeżeli budowa autostradowej obwodnicy Warszawy zostanie zaniechana, to budowa dwujezdniowej obwodnicy Dziecinowa kiedyś będzie koniecznością...


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.administracjaumcs.pun.pl www.bwc.pun.pl www.dissowo.pun.pl www.ega.pun.pl www.soulwarriors.pun.pl