Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

#1 2013-03-04 12:05:33

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 221
Punktów :   

Autostrada A2 na południe od Warszawy

Przykładowa trasa: od Żyrardowa, na północ od Góry Kalwarii do węzła w Kałuszynie.

http://wikimapia.org/#lat=52.1065052&lo … 03;2905159

http://www.mapa.warszawa.rdos.gov.pl/ge … AZOWIECKIE

Wariant radwankowski:

http://wikimapia.org/#lat=52.1149066&lo … 94;2306528

Podobno A2 miała być gdzieś w Radwankowie Szlacheckim. Rzekomo około 3 lata temu był pomiar na północ od Kanału Warszawickiego.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-03-04 20:20:31)

Offline

#2 2013-03-06 12:09:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Trasa A2 moglaby przejsc na poludnie od kanalu, nie na polnoc. Okolo poszerzenia drogi 801. Nie warto poszerzac 801 na poludnie od Radwankowa w takim wypadku tylko do mostu pod Wilga, bo ruch i tak bedzie maly. Wariant wschodni obwodnicy Dziecinowa wymagalby budowy wiekszej ilosci drogi w nowym szlaku. A2 powinna biec prosto na wachod do wezla z S17, aby pelnila funkcje trasy Lublin - Poznan. Odleglosc miedzy wezlami pod Gora Kalwaria z DK 79 a DW 801 w Radwankowie przekroczy 5 km. Dwujezdniowa 801 na obwodnicy Sobien nie jest wskazana ze wzgledu na sady i dobre gleby. Nawet budowa drog serwisowych by przeszkodzila. A2 pobieglaby skarjem poludniowym bagna Calowanie, a nie przecinalaby go. na poludnie byloby lotnisko. Mozna probowaac wypchnac A2 za Sobienie-Jeziory, ale wtedy zniszczyloby sie wiecej sadow po zachodniej stronie Wisly. Inaczej tranzyt bedzie jezdzil "50". Tiry na Tory moze pomoc. Chyba warto poswiecic naruszony przez lotnisko skraj bagna zamiast niszczyc cale droga w poprzek.

#3 2013-03-08 13:47:38

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 221
Punktów :   

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Wariant bardziej na poludnie:

http://www.siskom.waw.pl/mapy/RegionWarszawski-a.GIF

Niestety, przecina sady grojeckie.
Wezly chyba bylyby pod Skierniewicami (2), potem z S8, S7, 731, 79, 801, S17, 802.

Jest tez dosyc dlugi.

Cala trase nadwislanska mozna tak zaprojektowac, zeby omijala sady na glebach III i IV klasy bonitacyjnej. Jezeli znajdzie sie dobra gleba, takze III, a nawet IV klasa, to trzeba ja obowiazkowo przeniesc na inne grunty rolne.

Wydaje mi sie, ze most powinien byc jednak obok Radwankowa. Wtedy czesc ruchu z S17 od Warszawy do Pilawy przeniesie sie na 79 i 801. Bedzie krocej z Lublina do Poznania. Pod strategiczna autostrade chyba poludniowe krance Bagna Calowanie mozna poswiecic. Nie trzeba byloby tez budowac DW 801 dwujezdniowej do Wilgi, lecz tylko do slabych gleb Radwankowa. Oby za Radwankowem nie bylo potrzeby dwujezdniowej 801. W Dziecinowie to raczej bedzie konieczne i DW 801 pojdzie na wschod od wsi o okolo 500 m, wywiezie sie gleby kompleksu 3 i 4 na inne pola i pozostawi obok tereny rolne. Budownictwo zlokalizuje sie na terenie kompleksu 6. Dzieki A2 w Dziecinowie mogloby byc strategiczne centrum logistyczne dla Polski przy linii kolejowej nr 12, tranzytowej obwodnicy Warszawy pomiedzy Czachowkiem a Pilawa. Ten odcinek LK 12 moze byc szczegolnie oblegany przez tranzyt. Nalezaloby poszerzyc most kolejowy w GK i wybudowac stacje kolejowa na terenie obrebu Dziecinow. Przy realizacji wariantu zachodniego obwodnicy Dziecinowa pod CL mozna przeznaczyc tereny miedzy droga z Warszawic do przystanku kolejowego Warszowka a granica obrebu Warszowka. Na granicy Dziuecinowa i Warszowki, w dolince, moze byc korzytarz ekologiczny. CL w Dziecinowie moze zajac ponad 100 ha. Byloby pomiedzy DK 50 i A2, tuz obok Wisly i z dwujezdniowa droga do Warszawy.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-03-08 13:56:26)

Offline

#4 2013-03-08 18:48:51

Z Dziecinowa

Gość

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

W KPZK 2030 jest południowa obwodnica Warszawy jako autostrada... Największy problem jest właśnie w pobliżu Góry Kalwarii - po wschodniej stronie Wisły są obszary chronione - Bagno Całowanie i Mazowiecki Park Krajobrazowy. Ich ominięcie mogłoby oznaczać wypchnięcie autostrady aż pod Warkę. A wtedy cenne gleby sadownicze są zagrożone... Chyba nieco na południe od GK powinien być most autostradowy, po przeciwnej stronie Wisły węzeł, jakoś przedrzeć się przez BC (południowa część, poza MPK) i dalej na wschód do S17. Od S17 na wschód autostrada kierowałaby się na północny wschód, by w okolicach Kałuszyna lub Siedlec połączyć się z A2. Wydaje mi się, że najlepiej byłoby przeciąć Bagno Całowanie między DW 805 a DW 739, na północ o ok. 1 km od lotniska Sobienie Królewskie i wyznaczyć nowe obszary chronione. Na północy przebijamy się przez Dolinę Świdra, MPK, łatwo o kolizję z Chojnowskim Parkiem Krajobrazowym po przeciwnej stronie Wisły. Wydaje mi się, że wariant z węzłami pod Czerskiem i Radwankowem jest najlepszy i kompromisowy. Może ominąć wszystkie PK, a jedynie przetnie naruszony przez lotnisko południowy fragment BC. Taka autostrada posłużyłaby też jako skrót z Poznania do Lublina i ominęłaby dużo sadów grójeckich i mad wiślanych - do wywiezienia byłyby jedynie te pod Czerskiem. Nie trzeba byłoby budować dwujezdniowych DK 79 i DW 801 do węzłów z A2, która przecięłaby rejony rolnicze. Obok Góry Kalwarii może skończyć się dwujezdniowa 79, a przy stacji benzynowej pod Radwankowem 801. Jeszcze krótszy byłby wariant przez MPK, Świder i ChPK. Właśnie taki chyba był naszkicowany w KPZK.

#5 2013-03-08 20:57:32

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 221
Punktów :   

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Inny wariant autostrady:

http://wikimapia.org/#lat=52.2642905&lo … 08;2828644

Po wydmach pod GK i przez słaby kompleks pod Sobieniami.
Omija Bagno Całowanie i MPK i zachęca do jazdy z Warszawy do Wilgi przez DK 79.

To najbardziej problematyczny odcinek DW 801:

http://wikimapia.org/#lat=51.9401582&lo … 6;166512;0

Znajduje się on obok Sobień-Jezior.

Powód problemu: gleby III klasy bonitacyjnej, wykorzystywane zwykle sadowniczo.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-03-08 21:00:35)

Offline

#6 2013-03-11 10:12:44

Z Dziecinowa

Gość

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Ekspresowa Obwodnica Warszawy powinna pomoc w zmniejszeniu ruchu samochodow osobowych na DK 50. Z TIRami moze byc problem. Czy dopuszcza je do ruchu na EOW? Jezeliby dopuscili, to moglyby znacznie skrocic sobie droge, i to caly czas jechac droga dwujezdniowa i przynajmniej ekspresowa, a nie ta kolizyjna, jednojezdniowa "50". Do tego potrzeba byloby tez A2 z Warszawy do Minska Mazowieckiego.

Ostatnio znowu pojawila sie wiadomosc, ze rzad nie ma pieniedzy na obwodnice Kolbieli. Chodzi tu chyba o DK 50. Kompasinwestycji podajem, ze budowa mazowieckiego odcinka S17 ma sie zaczac dopiero w I kwartale 2015 r., a zakonczyc w II kwartale 2018:


Ogólne informacje

Jest to pierwszy odcinek realizacyjny drogi S17. Będzie przebiegał od węzła Zakręt do Garwolina, gdzie połączysię z obwodnicą tego miasta (która jest włączona do S17). Długość odcinka wyniesie 43,0 km.

Sektor, podsektor inżynieryjny - autostrady i drogi ekspresowe

Województwa mazowieckie

Data rozpoczęcia I kwartał 2015 - data potwierdzona
Data zakończenia II kwartał 2018 - data potwierdzona


Na srodku tego odcinka ma byc wezel z DK 50. Rondo w Kolbieli moze pomeczyc nas jeszcze przez 3 - 5 lat, jezeli sie nie pospiesza.

Wiekszosc DK 50 to droga 1x2 z utwardzonymi poboczami. Sa tu problemuy z wyprzedzaniem, a TIRow duzo. Obok Grojca mamy dwa ronda na DK 50 w odleglosci okolo 300 m od siebie, na przecieciu z droga wojewodzka i powiatowa. Jadac od strony Kolbieli, okolo 800 - 500 m od ronda w Piotrowicach (Sobiekursku) w kierunku wschodnim z DK 50 sa trzy zjazdy do prywatnych posesji i nawe jeden do niezagospodarowanych terenow na pobliskim bagnie (blizej ronda). Drogi klasy GP mozna podzielic na slabe (jak "50" pod Sobiekurskiem - jednojezdniowa, kolizyjna, nawet bez pasow do wyprzedzania wolniejszych pojazdow) i mocne (jak planowana obwodnica Gory Kalwarii - dwujezdniowa i bezkolizyjna, niczym ekspresowa). Dwa skrzyowania obok Sobiekurska sa oddzielone od siebie o okolo 300 m (jedno do Sobiekurska i Piotrowic, drugie do Calowania). W Geoportalu mozna zobaczyc przebieg DK 50.

Biedni kierowcy podrozujacy "50". Musza tloczyc sie po rondkach w Grojcu, Gorze Kalwarii, Piotrowicach i slynnym w Kolbieli. Na znikniecie wyjatkowo klopotliwych rondek w GK i Kolbieli w ciagu najblizszych 5 lat sa duze szanse. Na tym w Piotrowicach tez moga byc korki, a z wezlem WA byloby tam trudno, nie mozna spotkac zadnego projektu wezla w tym miejscu, chyba ze samemu sie narysuje... Okolo 400 m na polnoc jest droga lokalna. Chyba na DW 801 bylyby rondka p[od spodem, a 50 poszlaby gora, ale moze byloby i na odwrot... To, czy bedzie przewidziana w KPZK 2030 autostradowa obwodnica Warszawy mialoby wplyw na ksztalt wezla. W GK (na planowanej obwodnicy) 50 idzie gora, a DK 79 na poludnie od DK 50 ma rondko. Tak juz zaprojektowano. Ale od strony Grojca ruch znacznie bedzie przekraczac 20 000 pojazdow na dobe, z czego wiekszosc pojedzie na most, a raczej mniej na poludnie, w strone Warki i  Sandomierza. Nieco na poludnie od wezla "Stadion" na obwodnicy GK jest DW 739 na Czersk. Pewnie to dlatego DK 79 w tym miejscu ma rondko. Co ciekawe, natezenie ruchu na DK 79 na poludnie i polnoc od GK w 2010 r. (GPR) bylo niemal takie samo i wynosilo niecale 13 000 pojazdow na dobe. To pewnie za wzgledu na nia nie ma tam wezla WA, bo byloby to drogie i terenochlonne. W Piotowicach jest podobny problem. Jezeli przewidziana w KPZK autostrada by powstala, to ruch TIRow powinien sie na nia przeniesc, a w razie budowy wezla w Piotrowicach typu WB bezkolizyjny przebieg moglaby zyskac nadwislanka, a nie "50".

Na wschod od 79 w GK ma byc ok. 1,5 km dwujezdniowego odcinka DK 50! Ale sam most pozostanie jednojezdniowy. Most kolejowy pod GK tez jest jednotorowy, a szkoda, bo moze chetniej przenoszonoby TIRy na tory...

#7 2013-03-12 18:10:52

Z Dziecinowa

Gość

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Mozna wymienic nastepujace warianty "autostradowej obwodnicy Warszawy", pojawiajacej sie w KPZK 2030 i DSRK 2030:
- polnocny - most na polnoc od Gory Kalwarii, przebiegnie zapewne na poludnie od Karczewa, w okolicy Otwocka przetnie trase lubelska i polaczy sie z A2 na wezle w Choszczowce Stojeckiej; wariant najkrotszy, ale przecina Mazowiecki Park Krajobrazowy, sugeruje go KPZK 2030
- centralny - most w okolicy Radwankowe Szlacheckiego, potem przez bagno Calowanie poza MPK miedzy DW 805 i DW 739, wezel w okolicach Pilawy, potem na polnoc, wezel w okolicy Kaluszyna lub Siedlec z A2, dalby wylot z Warszawy i Poznania do Lublina bez wykorzystania POW, lecz S7, 79, 801
- poludniowy - omija Bagno Calowanie i MPK, niestety szedlby po obszarch sadowniczych, najdluszy, wezel w poblizu Pilawy i Garwolina, gorzej zastepuje POW w kieunku Lublina

Najwazniejszy odcinek jest na linii Zyrardow - Grojec (Tarczyn) - Gora Kalwaria - Minsk Mazowiecki (lub Pilawa, Garwolin - Kaluszyn, Siedlce) - Radzymin (Wyszkow). Odcinek na wysokosci Kampinoskiego Parku Narodowego (bylby ominiety) raczej niepotrzebny, caly pierscien nie oplaca sie. Dla szlakow E30 i E67. E77 mozna latwo zastapic A1 na trasie Krakow - Gdansk. Raczej Radom - Olsztyn spokojnie powinien pojechac POW, tranzyt nie bedzie jakis gigantyczny... ma byc tez S12. "50" bedzie odciazona.

#8 2013-03-12 20:32:56

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 221
Punktów :   

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

http://fotoforum.gazeta.pl/photo/5/mj/lg/dww9/HbUJ99jBwiZRS7RyiB.jpg

Na zielono - "obwodnica Bagna Całowanie"

Offline

#9 2013-03-14 18:34:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Jak będzie tranzyt przez ekspresową obwodnicę Warszawy, to autostradowa może być naprawdę niepotrzebna.

#10 2013-03-15 18:31:07

Z Dziecinowa

Gość

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Kolej na kolej! Kolej na tory! Koleinatory na tory!

Może i nowa autostrada nie będzie potrzebna!

#11 2013-04-02 19:01:23

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 221
Punktów :   

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Wypowiedź z forum skyscrapercity:


Po pierwsze nie wpuszczałbym do Warszawy żadnego tranzytu. To nas nie interesuje i ruskie, czy litewskie tiry niech jeżdzą zdala od stolicy.

Po drugie nie budowalbym zbyt szerokich tras. Trasa winna być taka, jakie natężenie ruchu ma przenosić. Przydałby się czwarty pas na POW (zwłaszcza dla komunikacji miejskiej) ale bez przesady z 10-cio, czy 12-sto pasmówkami. Lepiej zbudować alternatywne trasy i mosty, niż pakować wszystko na jedną trasę. Poza Mostem Południowym i Północnym ma powstać jeszcze most na ciągu Krasińskiego-Budowlana, Most na Zaporze. Poza tym dwa mosty dla obwodnicy podmiejskiej - w Łomiankach i Konstancinie.
POW na terenie Wawra (w MPK) z klasy S zejdzie na GP (na estakadach w MPK nie będzie pasa awaryjnego). I dobrze, bo trasa przechodzi tu przez mokradła i całkiem ładny las. Budując estakady 2 x 3 bez pasów awaryjnych zaoszczędzimy nieco drzew.
Zresztą natężenie na tym odcinku planowane jest takie, jak obecnie w niedzielne przedpołudnie na Al.Niepodkegłosci.

Po trzecie:Warszawa po zbudowaniu obwodnicy ekspresowej będzie miec ring taki jak ma Praga czy Rzym. Tam ring zewnętrzny idzie własnie nie dalej, jak 10 km od centrum miasta. Tak będzie też w Warszawie.

Zgadzam się co do sensu budowania autostrady po planie 50-tki. Na dzień dzisiejszy i na następne dziesieciolecia, nie jest to uzasadnione ekonomicznie. Można będzie wrócić do rozwazania budowy lepszej obwodnicy dla tranzytu po 2025 roku.


Dlaczego po 2025 r.? Z tą "50" to wielki skandal. Co najmniej S lub A powinna być w miejsce "50", jeżeli nie chcecie tranzytu przez teren Warszawy! Inaczej ci, co zrobili wąską pięćdziesiątkę, będą odpowidać za zalew TIRów jadących na wschód przez Warszawę! 50 powinna być 2x2 i bezkolizyjna, jeżeli nie S, to tylko w MPK.

Offline

#12 2013-04-04 18:52:05

Z Dziecinowa

Gość

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Co do obecnej DK 50: w geoportalu zauważyłem, że DK 50 na zachód od miejscowości Przęsławice nie ma nawet 10 m w pasie drogowym (czyli mniej niż ma droga lokalna!). To odcinek Mszczonów- Żyrardów.

#13 2013-04-04 19:13:17

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 221
Punktów :   

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Średnie spalanie TIRa:

Volvo FH 12 420- 36, 67l
Mercedes 400- 37l
Daf 480 95 XF -37, 76l
MAN 2000 460- 38l
Scania P124 420 -38, 10l
Srednie zuzycie paliwa (w1/100km)
Dane produceta
Tak biedne psewozniki z PL

TIRostrady muszą być więc jak najkrótsze. A2 przez Józefów.

Samochód osobowy spala kilka razy mniej paliwa. Jest też kilka razy lżejszy niż TIR.

Jeden TIR jest jak kilka samochodów osobowych. Jeżeli drogą przejeżdża 5 000 samochodów osobowych i 5 000 TIRów, to tak, jakby przejechało nią co najmniej 30 000 samochodów osobowych!

Offline

#14 2013-04-08 10:16:55

Z Dziecinowa

Gość

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Na poludnie od Warszawy moze nie byc autostrady, tylko droga ekspresowa prowadzona glownie w ciagu obecnej DK 50. Ominiecie MPK wiazaloby sie ze zniszczeniem jeszcze wiekszych ilosci lasow, zwlaszcza w powiecie garwolinskim, na obszare takze bardzo cennym przyrodniczo, krajobrazowo, rekreacyjnie i turystycznie. Na dodatek niszczymy wtedy duzo terenow sadowniczych na dobrych glebach i uniemozliwiamy poprowadzenie drogi dla tranzytu jednoczesnie dla E30 i E67 w jednym szlaku. Zabudowy podmiejskiej Warszawy i cennych obszarow przyrody niestety ominac sie nie da.

Co do drogi przez gmine Sobienie-Jeziory, to pomysl ma wady zwiazane z emisja spalin. Mozliwe, ze dalbyt mniejsze wydatki na wezly, ale nie oznaczalby tego, ze na strym moscie ruch by sie skonczyl. Sluszylby on do ruchu lokalnego aglomeracji Warszawskiej. Wysylanie TIRow jadacych z Pragi do Wilna pod Garwolin to gorsza przesada. Przy centrum logistycznym Wlodarzewska SA w Dziecinowie moglaby przebiegac S50, bardzo ladnie by to wygladalo, gdyz tranzytowa obwodnica kolejowa CE20 i samochodowqa S50 przecinalyby sie przy terminalu intermodalnym. Niesety, jeziorko Malosenie przeszkadza. W gmnie Karczew nie ma przewidzianej trasy mostowej w wariancie przez gmine Sobienie-Jeziory. jest mozliwosc wybudowania 13 skrzyzowan na dwujezdniowej drodze 801 (wedlug mnie powinno byc ponad 2 razy mnie: w Karczewie (721), Otwocku Malym (798), pod Janowem, pod Ostrowcem, pod Sobiekurskiem (50) i w Piotrowicach. Powinny byc to skrzyzowania bezkolizyjne. Po drodze 801 nie powinni poruszac sie piesi, rowerzysci i ciagniki rolnicze. Tak duza liczba kolizyjnych skrzyzowan spowalnialaby ruch na drodze 801 i czynila ja niepraktyczna. Pas drogowy powinien wyniesc okolo 100 m. Jezeli wybrany zostanie wariant S50 przez Dziecinow, to nie trzeba bedzie budowac wezla na przecieciu obecnych szlakow 50 i 801 i w Piotrowicach oraz pod Glinkami i Ostrowkiem na 50. Trzy wezly mniej do wykonania. I nie trzeba poszerzac tunelu pod linia kolejowa miedzy Ostrowkiem a Glinkami, co moze byc bardzo trudne.

#15 2013-04-08 20:29:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: Autostrada A2 na południe od Warszawy

Zgadzam się z opinią, że problemem nie są ciężarówki jadące z Polski i do Polski, ale te, które muszą przez nią przejechać.

A jeżeli chodzi o obwodnicę Stolicy Polski dla Tirów, czyli Pięćdziesiątkę, to jest to droga zatirzona niczym autostrada, choć to jedynie kręta, koilzyjna jednojezdniówka pełna przejść dla pieszych, z licznymi rondkami i poza obwodnicą Żyrardowa bez pasów do wyprzedzania. To wygląda jak droga tylko dla tirów. Między Pniewami a Mszczonowem w 2010 r. przejechało średnio 5602 pojazdów ciężarowych z przyczepą na dobę. Tak Mazowsze gości zagraniczny tranzyt. OBCIACH i tyle. Niby najbogatsze województwo w Polsce. Nie wiem, czy nie lepiej byłoby, gdyby naprawdę te wszystkie TIRy pojechały przez Bemowo, granicę Bielan i Żoliborza, Białołęki i Targówka, Ursynów czy Wawer. Chociaż byłoby bezkolizyjnie i szybciej. Most w Górze Kalwarii jest wąski i zapchany TIRami. Nie widzę zbytnich perspektyw na jego poszerzenie.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.badboys2.pun.pl www.4gottenworld.pun.pl minecraft serwer parkour 1.5.2 dzialanie cyjanku christiane F.