Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#46 2015-08-12 15:29:46

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Teren zajmowany pod skrzyżowanie dróg wojewódzkich w południowej części Dziecinowa może być bardzo duży, ponieważ w tym rejonie trzeba będzie też podłączyć drogi obsługujące teren w pobliżu DW 801, do której nie będzie swobodnego dostępu:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.97 … 83;53;4477

Domy na zachodzie Zielonego Dziecinowa nie powinny powstać. Niestety, w przypadku planowania obwodnicy lepszym rozwiązaniem jest ich wyburzenie i zapewnienie mieszkańcom innego domu, nowego miejsca zamieszkania, niż zmienianie przebiegu obwodnicy na mniej wygodny - "powywijany".  Szlak obwodnicy powinien przypominać koncepcję zawartą na tej stronie: http://www.siskom.waw.pl/dw/801/801_Kar … ntacja.jpg (plan orientacyjny z III 2010 r.). Czyli przez zachód Zielonego Dziecinowa. Omijanie Zielonego Dziecinowa wprowadza niekorzystne zmiany dotyczące przebiegu "obwodnicy Dziecinowa".

Pas drogowy u południowego wylotu obwodnicy Dziecinowa powinien wyglądać jakoś w tym rodzaju (z drogą serwisową od wschodu o szer. 6 m, nie jezdnią obwodnicy od razu; od zachodu rolę drogi serwisowej pełniłby obecny szlak DW 801):

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 7648;20105

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2015-08-12 16:23:06)

Offline

#47 2015-08-13 12:38:04

Nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Kolego minąłeś się z powołaniem i czasami. Powinieneś pracować przy opracowaniu "pięciolatek". Tam też powstawały równie światłe koncepcje.
Najpierw proponuję, abyś założył rodzinę, wziął kredyt i wybudował dom. Zastanów się czy TY chciałbyś, żeby twój dom rozebrali dali za niego pieniądze (na pewno mniejsze niż jego wartość -  mają lepszych prawników niż ciebie stać). 
Żeby było jasne -  nie mieszkam w "Zielonym Dziecinowie", ale mam więcej wyobraźni i doświadczenia niż ty.

#48 2015-08-13 16:34:01

ciekawy

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Był ktoś wczoraj na spotkaniu w gminie? Może podać jakieś info co było poruszane?

#49 2015-08-15 18:33:04

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Z tymi wyburzeniami domów w Dziecinowie chodzi o dobro wspólne - lepiej zrobić drogę mającą wyższe parametry (bez tych "żałosnych" zakrętów na południu "obwodnicy") za wyższe odszkodowania niż "powywijać" ją z powodu budynków, które nie powinny powstać. Można też przenieść obwodnice kilkaset metrów na wschód, wtedy na wschodzie tego osiedla mogłyby być wyburzenia.

Wariant naszkicowany w projekcie zmiany studium jest absurdalny. To ma być droga główna ruchu przyspieszonego, a nie jakaś powiatówka.

Offline

#50 2015-08-17 09:09:22

Nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

ciekawy napisał:

Był ktoś wczoraj na spotkaniu w gminie? Może podać jakieś info co było poruszane?

Na dniach pewnie pojawi się protokół ze spotkania. Główne tematy spotkania to w skrócie:
- plany zmiany przeznaczenia terenu od DW 801/ tory/ciek wodny na wschodzie/ kanałek na południu na przemysłowo-usługowe
- obwodnica (przynajmniej coś na kształt)
- zapisy dotyczące elektrowni wiatrowych
- oczyszczalnia ścieków

Uwagi do Studium można zgłaszać pisemnie do Wójta do 30 września.

pozdrawiam

#51 2015-08-17 09:28:43

ciekawy

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Dzięki za info. Pozdrawiam

#52 2015-08-19 13:36:07

Nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Jest już dostępny protokół ze spotkania na stronie gminy.

#53 2015-08-30 21:03:54

Z Dziecinowa

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Nie zgadzam się z niektórymi wypowiedziami w tym protokole (dot. zlokalizowania terminala intermodalnego i wyłączenia obszaru objętego zmianą studium z OChK przed jego uchwaleniem). Gdyby Dziecinów był w gminie Karczew, to może tego zbędnego w tym miejscu OChK by nie było. Skoro pozwoliło się na cieplarnie, to czemu nie dopuścić punktu przeładunkowego i czemu nie wyłączyć obszatu zajętego pod szklarnie z OChK? W przyszłości ma być jeszcze zlokalizowana obwodnica... Nie wiem, jaki będzie jej przekrój, a lokalizacja na rysunku projektu zmiany studium mi się nie podoba i bym jej nie zaakceptował. Dla mnie w pewnym sensie w tym obszarze zamierzenia planistyczne przesadzają z ochroną środowiska.

#54 2015-09-02 07:50:29

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Ten obszar na terenie objętym zmianą studium (w obrębie Dziecinów pomiędzy DW 801 a drogą z Warszawic w kierunku przystanku kolejowego Warszówka z wyłączeniem południowo-wschodniej części zaznaczonego terenu):

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 858;203106

Offline

#55 2015-09-04 09:32:04

Nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Przypominam :            Uwagi do Studium można zgłaszać pisemnie do Wójta do 30 września.

Magazyny czy terminal intermodalny pewnie by powstał gdyby utworzono tam specjalną strefę ekonomiczną - wtedy pojawili by się inwestorzy.
Wg mnie deklaracja pani z Włodarzewskiej o budowie domów mieszkalnych nie przekonuje mnie.

#56 2015-09-06 11:43:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Uważam, że powinno się przewidzieć w Dziecinowie na południe od linii kolejowej i wschód od planowanej "obwodnicy Dziecinowa" tereny pod budowę terminala intermodalnego. Przed uchwaleniem zmiany studium należy wyłączyć część obrębu Dziecinów z obszaru chronionego krajobrazu.

Teren ten ma następujące zalety:

- położony obok tranzytowej linii kolejowej (LK 12 Skierniewice - Łuków), przy linii kolejowej CE20 należącej do Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T
- położony obok drogi wylotowej z Warszawy (DW 801 Warszawa - Puławy)
- położony jest poza terenem parków krajobrazowych czy ich otulin
- położony jest poza obszarami Natura 2000
- położony jest powyżej skarpy wiślanej

Zaplanowanie punktu przeładunkowego w tym miejscu pozwoliłoby na wykorzystanie atutu przebiegu tranzytowej linii kolejowej przez gminę Sobienie-Jeziory i powiat otwocki (jego południową część).

#57 2015-09-12 11:42:47

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Terminal intermodalny będzie oddzielony nowym przebiegiem DW 801 od obecnego obszaru zabudowanego Dziecinowa. Teren ten jest położony blisko drogi krajowej nr 50, pełniącej obecnie funkcję tranzytowej obwodnicy Warszawy.

Należy także zaplanować budowę przystanku kolejowego obok obecnego przejazdu kolejowego na DW 801.

Na mapie transportu Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego, którą można znaleźć na stronie Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego (http://www.mbpr.pl/) jest narysowana planowana czy postulowana droga wojewódzka z Góry Kalwarii do Pilawy biegnąca obok linii kolejowej nr 12 (w Dziecinowie przebiegałaby tuż na północ od torów). Droga ta nie została uwzględniona w projekcie zmiany studium zagospodarowania przestrzennego gminy Sobienie-Jeziory opublikowanym latem 2015, a przebiegałaby ona tuż na północ od granicy obszaru objętego zmianą studium. Nowy szlak drogi wojewódzkiej nr 801 powinien mieć połączenie z tą drogą wojewódzką, jeżeli miałaby ona być wybudowana, i studium oraz plan zagospodarowania przestrzennego powinny to uwzględniać. Odległość między skrzyżowaniami na drodze głównej ruchu przyspieszonego (jaką ma być DW 801) ma wynosić co najmniej 600 m. A proponowana droga wojewódzka przebiegałaby tuż na północ od linii kolejowej i granicy obszaru objętego zmianą studium, w związku z czym skrzyżowanie zapewniające dojazd z "obwodnicy" do terenów inwestycyjnych w Dziecinowie powinno być wyraźniej przesunięte na południe od torów kolejowych.

Offline

#58 2015-09-24 17:35:53

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Chyba to o Dziecinów chodzi w artykułach w Internecie z sierpnia 2015 r., które mówią o planach budowy osiedla zielonych domów przez spółkę Włodarzewska w rejonie Góry Kalwarii. Tu nawet po angielsku jest artykuł o planach Włodarzewskiej: http://english.eurobuildcee.com/?page=n … een-houses

POLAND Włodarzewska Development is now carrying out the preparation work for the construction of an estate of energy efficient houses on a 50 ha site located 20 km from Góra Kalwaria, near the Góra Kalwaria–Terespol road.

The developer, which mainly specialises in multi-family residential development, is working on changing the designated agricultural purpose of the plot owned by one of its SPV companies. The design work and the project are to be launched in 2016. Between 100 and 150 energy efficient houses are to be built in the first stage and the eventual total should reach 1,500. Each will be a separate house, with no terraced houses or multi-family villas, with areas ranging from 80 to 120 sqm standing on plots of app. 0.2 ha. Such space is needed for the fields of solar panels that are to provide power not just for the houses but to sell onto the power grid. In addition, the estate will also include retail and service units as well as full infrastructure for serving the estate and residents. The houses will be specially designed with suitable sun exposure and insulation in order to provide high energy efficiency. “Otherwise such a house would not be able to function efficiently in our climate,” said the president of the development company, Jerzy Szymański. The houses will be equipped with three sources of energy: heat pumps, the photovoltaic system and solar panels. More savings will be made through the installation of LED light system as well as a ventilation system including heat recovery. Apart from this green estate, Włodarzewska is planning two new residential projects in Warsaw’s Ursynów district near the Stokłosy underground station. “We are at the stage of the concept work, which will take 2– 3 weeks. One plot has already been bought and we are now finalising the purchase of another,” the president of Włodarzewska has revealed. The plots were purchased from private owners who regained land illegally expropriated from them in the 1970s. Włodarzewska is also in the process of working on the Zakątek Cybisa estate, the first stage of which should be completed this year with the second stage to follow in mid-2016 and the third at the end of 2016. The developer is also building Osiedle Sportowe in Brwinów, which should be completed at the end of this year.


Inny artykuł o inwestycji Włodarzewskiej: http://finanse.wp.pl/kat,1033731,title, … aid=115a49

Tu też wspominają o tej inwestycji: http://www.polskieradio.pl/42/277/Artyk … -bez-oplat


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#59 2015-09-30 12:30:44

Z Dziecinowa

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

Zagospodarowanie przestrzenne części Dziecinowa położonej na wschód od obecnego przebiegu DW 801 jest według mnie całkiem problematycznym zagadnieniem. Ma tam być obwodnica, osiedle zielonych domów, powinny być też terminal intermodalny i nowy przystanek kolejowy. Terminal intermodalny miałby znaczenie lokalne, nie byłby jakiś bardzo duży, obsługiwałby głównie rejon Otwocka. Myślę też, że podobne terminale powinny powstać także i w innych miejscach, gdzie linia kolejowa nr 12 (tranzytowa kolejowa obwodnica Warszawy) przecina się z drogami wylotowymi z Warszawy, jak rejon Pilawy czy Góry Kalwarii. Terminal w Dziecinowie miałby szczególnie dobre połączenie z Karczewem, Otwockiem i Józefowem. Jeżeli nie byłoby terminala intermodalnego, to myślę, że wybudowaliby kilkadziesiąt zielonych domów więcej. Nie uważam, żeby zabudowa mieszkaniowa była właściwym przeznaczeniem terenu położonego na tuż na wschód od planowanego nowego przebiegu drogi nr 801 i tuż na południe od linii kolejowej nr 12. Prędzej widziałbym tam jakiś przemysł nieuciążliwy dla środowiska i otoczenia. To wymagałoby wyłączenia fragmentu Dziecinowa z Nadwiślańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu. Szklarnie obecnie są dość uciążliwe, wydaje się, że uciążliwości związane z nimi byłyby wyraźnym argumentem przeciw zamieszkaniu w zielonych domach, których budowa we wschodniej części Dziecinowa jest przewidywana. Budowa osiedla powinna oznaczać wyraźne ograniczenie uciążliwości związanych z gospodarką szklarniową. Obecnie pojazdy (także ciężarowe) dojeżdżają do gospodarstw szklarniowych żużlowymi drogami prowadzącymi od strony DW 801. Kiedy jest sucho, to pyłu jest sporo, gdy przejeżdża jakiś pojazd. Budowa obwodnicy pozwoliłaby na "ucywilizowanie" dojazdów do szklarni.

#60 2015-09-30 12:36:49

Z Dziecinowa

Gość

Re: Zagospodarowanie przestrzenne

W poszczególnych postach będą wymieniane pytania z odpowedziami z protokołu ze spotkania w urzędzie gminy w Sobeniach-Jeziorach, które odbyło się 12 sierpnia 2015 roku. Pewne fragmenty mogą być pogrubiane czy podkreślane.

1. W projekcie zmiany Studium jest mowa o odnawialnych źródłach energii. Czy będą to elektrownie wiatrowe? Czy na tym terenie dopuszczone będą obiekty mające negatywny wpływ na środowisko?

Odpowiedzi udzielił Pan Marcin Świetlik
Odnośnie pierwszego pytania to w projekcie zmiany Studium nie ma zapisu, że przewiduje się realizację elektrowni wiatrowych. Tereny objęte projektem zmiany Studium znajdują się w granicach Nadwiślańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, na którym obowiązuje zakaz budowy obiektów mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dlatego nie będą mogły powstawać duże składy magazynowe, kompleksy usługowo-handlowe itp. Dominującą zabudową ma być zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna, bliźniacza i szeregowa z całym kompleksem usług towarzyszących (sklepy, drobny przemysł, ośrodki sportu i rekreacji). Kolejnym ograniczeniem jest zakaz lokalizowania obiektów budowlanych w pasie szerokości 100 m o linii brzegowej zbiorników wodnych, dlatego tereny wzdłuż kanału Wilga-Wisła są przeznaczone do zalesienia.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.16pdharbor.pun.pl www.aplikancinotarialni.pun.pl www.sailor-moon.pun.pl www.masbleach.pun.pl www.eurowizja.pun.pl