Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#76 2013-03-31 10:59:56

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

W Piasecznie GPR w 2010 pokazał ruch 15642 pojazdów, a w Józefowie - 19285. Na odcinku w Jóezfowie przejechało o ponad 3500 pojazdów wiecej. Jest tam tylko droga wojewódzka. To nie powinno oznaczać, że rejon na wschód od Wisły ma być poszkodowany! Na dodatek Piaseczno za kilka lat ma mieć na zachód od swoich granic drogę ekspresową S7 w kierunku centrum Warszawy i lotniska im. Fryderyka Chopina (tzw. Puławska-bis). Obecna ulica Puławska, czyli DK 79, jest dwujezdniowa. Jest projekt budowy trzech węzłów bezkolizyjnych na drodze nr 79. Na drodze dwujezdniowej - 79. A na 801 chcieli zrobić "gniota ze światłami", chociaż prognozowali natężenie ruchu w 2024 r. od Górczewskiej do Wyszyńskiego (ulice w Józefowie) wynoszące ponad 42 000 pojazdów na dobę. To dobrze, że ów "gniot ze światłami" nie powstał. Pasmo Otwockie ma mieć S17, ale biegnie ona z dala od najgęściej zabudowanych obszarów (centra Józefowa, Otwocka, Karczewa). Tylko Wólce Mlądzkiej, Mlądzowi, Świerkowi się opłaci, a centrum Otwocka będzie musiało przebijać się przez Józefów i Falenicę (ul. Patriotów). Z ulicy Warsztatowej powinien być węzeł (nie skrzyżowanie) umożliwiające wjazd na trasę nadwiślańską, co odciąży ul. Górczewską.

#77 2013-03-31 11:03:32

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Co będzie z DK 50 po wybudowaniu EOW? czy ruch TIRów spadnie? Czy znacznie spadnie? Co z 801 w związku z tym? Czy wraz z POW nie należałoby zrobić dwujezdniowego odcinka Trakt Lubelski (Warszawa) - ul. Górczewska (Józefów), bezkolizyjnego na południe od POW?

#78 2013-04-02 18:42:30

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Północny odcinek DW 801 może być w przyszłości drogą ekspresową - Lubelską-Bis. Odciążyłaby ona znacznie S17, przejmując większość ruchu z niej. Skomunikowałaby atrakcyjne turystycznie tereny i pasmo kozienickie z Warszawą. Dobrze, że nic na DW 801 nie robią. Obwodnica Dziecinowa to powinna być droga krajowa, S2x3 (docelowo). A 50 powinna być przekształcona w bezkolizyjną S50 2x2 (2x3) jako prawdziwą ekspresową obwodnicę Warszawy dla tranzytu. Może tylko na odcinku Mińsk Mazowiecki - S8 na Białystok byłby nowy szlak. Poza tym w szlaku 50 i 62. To pewnie po 2020 r. Albo TIRy będą jechać przez Ursynów, granice Bielan i Żoliborza, Targówka i Białołęki i Bemowo, albo S50 i S62.

Obecna DK 50 nie nadaje się do tranzytu!

#79 2013-04-02 19:12:29

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Może obwodnica Dziecinowa ma być wspólnym przebiegiem nadwiślanki i S50?

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 02;22315;0

Nowy most i węzeł dróg ekspresowych na granicy Dziecinowa i Radwankowa Szlacheckiego.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … ;0;1454364

"Lubelska-Bis":

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.67 … ;5280303;0

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-02 19:16:04)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#80 2013-04-02 19:57:47

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Obwodnica Dziecinowa powinna być... S50!

Na dodatek ten most zachęcałby do korzystania z planowanej dwujezdniowej DK 79 Góra Kalwaria - Piaseczno. Nie trzeba byłoby jechać przez Wał Miedzeszyński i Józefów z Warszawy na atrakcyjnie turystycznie tereny w pobliżu Sobień, Wilgi, Maciejowic, a może i do Kazimierza Dolnego i Nałęczowa. Tyle że obecny projekt obwodnicy Góry Kalwarii nie przewiduje takiego rozwiązania... Obwodnica GK powinna być ekspresowa, ale jak jest tylko GP (zwłaszcza na DK 79), to nie jest tak źle. Ale projekt wadliwy!

Powinni zrobić dwujezdniowy, bezkolizyjny most na prawdziwej ekspresowej obwodnicy Warszawy 2x3 nieco na południe od Góry Kalwarii. Jednocześnie zniknąłby przejazd kolejowy z nadwiślanki 801 w Dziecinowie. Włodarzewska SA przy tranzytowej obwodnicy kolejowej dla Warszawy ("esełce") wykupiła bardzo dużo terenów i rzekomo ma budować ogromną inwestycję - centrum logistyczne z terminalem intermodalnym. Ten pomysł na S50 wydaje się być po prostu genialny.

Bezsens z tą modernizacją DK 50. Powinni robić drogę bezkolizyjną dwujezdniową. Autostradę lub ekspresową. Tak TIRy powinny jeździć przez POW lub S8 w Warszawie, a nie tą wąską, niebezpieczną "50". Obecna "50" nie jest przystosowana do wielkiego tranzytu. Proponowałbym nowy most na S50 nieco na południe od GK, potem pomiędzy Dziecinowem a Radwankowem Szlacheckim węzeł ekspresowy i około 5 km wspólnego przebiegu S50 i nadwiślanki z wiaduktem na LK 12 (ma być tam wielkie centrum logistyczne).

Właśnie - projekt obwodnicy GK jest wadliwy, podobnie jak cała przebudowa DK 50. To wielka fuszerka pchająca TIRy na Warszawę. Powinni w szlaku obecnej DK 50 zrobić dwujezdniową i bezkolizyjną S50 przez Mazowiecki Park Krajobrazowy. Dzięki temu nie trzeba będzie rozcinać parku czy Bagna Całowanie w innym miejscu lub nadkładać dziesiątek kilometrów na ominięcie cennych przyrodniczo i krajobrazowo terenów. Autostrada przez Warkę i Garwolin zatykałaby S17 lub nadwyrężała budżet.

Jeżeli miałaby być autostrada przez okolice Warki i Garwolina, to chyba trzeba byłoby dobudować kilkadziesiąt km niezbyt opłacalnej autostrady Garwolin - Siedlce. Jeżeli nie, to tranzyt trzeba pchać na S17 Garwolin - Wiązowna. Ale wtedy zniszczy się dużo obszarów sadowniczych zagłębia grójeckiego. Rozetnie się też autostradą lasy garwolińskie (to wprawdzie nie MPK, ale tylko atrakcyjny OChK). I dla TIRów byłoby dłużej. Przy okazji robimy obwodnicę Dziecinowa z wiaduktem, łącząc S50 i DW 801.

#81 2013-04-02 20:04:05

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Przy moście autostradowym przez okolice Wilgi (między Sobieniami-Jeziorami a Wilgą) trzeba byłoby dobudować więcej dróg nr 79 i 801 do nowego mostu. Niszczymy typowo sadownicze i rolnicze obszary położone dalej od Warszawy i rozcinamy cenne krajobrazowo lasy zupełnie nową drogą. Nie dajemy też szansy na upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu - nie ma wiaduktu w Dziecinowie, gdzie ma być wielkie centrum logistyczne, a takie z reguły powstają przy... autostradach i drogach ekspresowych.

Jeżeli miałaby być autostrada przez okolice Warki i Garwolina, to chyba trzeba byłoby dobudować kilkadziesiąt km niezbyt opłacalnej autostrady Garwolin - Siedlce. Jeżeli nie, to tranzyt trzeba pchać na S17 Garwolin - Wiązowna. Ale wtedy zniszczy się dużo obszarów sadowniczych zagłębia grójeckiego. Rozetnie się też autostradą lasy garwolińskie (to wprawdzie nie MPK, ale tylko atrakcyjny OChK). I dla TIRów byłoby dłużej. Przy okazji robimy obwodnicę Dziecinowa z wiaduktem, łącząc S50 i DW 801.

#82 2013-04-02 20:11:19

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Wariant z nowym mostem jest o około 1,5 - 2 km dłuższy niż wariant z poszerzeniem starego mostu. Ale wtedy nie ma złączenia nadwiślanki z pięćdziesiątką. Na dodatek odsuwa się DK 50 i DW 801 od siedlisk Natura 2000 Łąki Ostrówieckie kosztem doliny Wisły, zyskując nowy most i odciążając stary w Górze Kalwarii. Nie przecinamy na nowo Bagna Całowanie i MPK, jedynie poszerzamy pas drogowy istniejącej "50".

#83 2013-04-02 20:15:34

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

W Dziecinowie miedzy szklarniami jest duża luka, ponad 100 m szerokości (na północ od torów kolejowych). Aż się prosi, aby w nią wysłać drogę ekspresową S50...

#84 2013-04-03 12:06:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Obwodnica Dziecinowa moze nie powstac. Gleby przy torach trzeba bedzie wywiezc. I to bardzo duzo gleb jest do wywiezienia. Inaczej bylaby zbrodnia.

#85 2013-04-03 14:08:45

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Co zrobic z DW 680 i DW 799 na wypadek budowy dwujezdniowego mostu w okolicy miejscowosci Gora Kalwaria? Czy sciac serpentyne i puscic ruch przez Kosumce, czy wybudowac droge przy torach, a moze zrobic nowy most pod Radwankowem?

???

DK 50 nie jest przystosowana do tranzytu! Na takie natezenia ruchu TIRow, co sa miedzy Wyszogrodem a Minskiem Mazowieckim, robi sie autostrady i drogi ekspresowe!

#86 2013-04-03 14:12:17

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Gora Kalwaria - Osieck. 7,5 km 50 + 801 w obecnym szlaku, 4 km przy scieciu serpentyny przez Kosumce DW 680 i DW 799. Duzo zakretow. Przez Radwankow chyba 6 - 7 km od DK 79 do wezla z obecnym szlakiem 805 dwujezdniowa i bezkolizyjna droga.

Wariant przez Radwankow przecina na nowo zyzne gleby i Natura 2000. Ale to most przez Wisle. Rezerwatu tam nie ma. A pod Karczewem i Jozefowem sa.

#87 2013-04-03 14:17:02

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Napisze nawet wiecej - przez most w Radwankowie nad Maloseniem jest 6 km miedzy 79 a 805, a przez Kosumce 7 km i to kolizyjna droga... Moze 805 przeprowadzic wzdluz linii kolejowej nr 12 od Ostrowka do Dziecinowa? Szkoda gleb i dystansu z Grojca do Minska przez Radwankow. Ale zjazd z Warszawy do Wilgi i Osiecka (na poludniowo-wschodni brzeg Wisly) wyraznie krotszy i dwujezdniowy. Na Bagno calowanie na 805 moze wtedy wzrosnac ruch... To taka atrakcyjna droga turystyczna... Ma byc nawet obwodnica Osiecka...

#88 2013-04-03 14:58:31

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Około 1,5 km dłuższy odcinek (także łączny z DW 801) i lepszy zjazd z NW na SE:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 565;6866;0


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#89 2013-04-05 16:47:42

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66
Punktów :   

Re: DW 801

Nie chodzi o to, z której strony zacznie się remont, czy od Warszawy, czy od Puław. W moim przekonaniu powinna zapaść decyzja, aby przejść z etapu projektowania do konkretnych działań – mówił Sylwester Dymiński. Z inicjatywy wójta gminy Maciejowice odbyło się spotkanie na temat przebudowy drogi wojewódzkiej nr 801.

Trasa łącząca Warszawę z Puławami nie była remontowana od 1963 roku. Dopiero w ubiegłym roku nowego wyglądu nabrał kilkukilometrowy odcinek drogi w Domaszewie. To jednak kropla w morzu potrzeb. – Wszyscy wiemy, że stan tej drogi jest katastrofalny – przekonywał na piątkowym spotkaniu wójt Dymiński. Jak podkreślał, nadwiślanką codziennie do pracy dojeżdża 150 mieszkańców gminy. – Żaden zakład nie chce się u nas budować, bo nie ma drogi – zaznaczał wójt.

Zamkną nadwiślankę?
Na 70 km mazowieckiego odcinka jest wydane pozwolenie na budowę. Remont drogi wojewódzkiej wstrzymuje brak funduszy. Drogowcy odpowiedzialni za inwestycję przyznali to samo, co na niedawnym spotkaniu w Wildze. Wykonanie remontu nadwiślanki kosztuje więcej niż roczny budżet Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Z drugiej jednak strony pewne działania trzeba podjąć. Dyrektor MZDW Zbigniew Ostrowski stwierdził, że jeśli nadal nie znajdą się pieniądze na remont trasy, nadwiślanka zostanie zamknięta dla ruchu.

- Co się stało, że przez dziewięć lat, od czas projektowania przebudowy, nic nie udało się zrobić w tej sprawie? – pytała wojewoda lubelski Jolanta Szołno-Koguc. Przyznała jednocześnie, że być może wyjściem z patowej sytuacji jest wykonywanie prac mniejszymi etapami. Z kolei Jacek Sobczak z zarządu województwa lubelskiego zapowiedział, że zgłosi remont trasy 801 do programu Polski wschodniej na lata 2014-2020.

Małymi krokami do celu

Na realizowanie inwestycji małymi krokami liczy także wójt gminy Wilga. – Mam świadomość, że nagle nie znajdzie się 240 mln zł, ale być może będą to mniejsze kwoty, który sprawią, że droga będzie przejezdna – zaznaczał włodarz.

Kontynuacją piątkowego spotkania będzie podobne zorganizowane latem. W Maciejowicach żadne decyzje nie zapadły. W spotkaniu uczestniczyli liczni przedstawiciele samorządów, przez gminy których przebiega trasa wojewódzka 801. Nie zabrakło przedstawicieli mazowieckiego urzędu marszałkowskiego.

A Wy marzycie o obwodnicy czy drugim pasie...

Offline

#90 2013-04-05 19:01:50

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Droga już teraz ma dwa pasy i tylko jedną jezdnię.

A może przenieść most w Górze Kalwarii na wschód?

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 5;736427;0

Czyli most między Kosumcami a Ostrówkiem. Obwodnica w ciągu 801 przy wale.

Droga 801 i droga nr 50 nie wydłużają się.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 462;524339

obecna obwodnica GK + stary szlak:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 746;434461

Proponowany przebieg:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … ;44416;0;0

Czyli wszystko (50 i 801) bierzemy na tereny silnie zalewowe, na niskim tarasie, poniżej skarpy. Nie doprowadzamy ekspresówki do inwestycji Włodarzewskiej. Wspólny odcinek 50 i 801 - około 1,7 km. Nieco przecinamy siedliska Natura 2000 Łąki Ostrówieckie. Koronny atut wariantu - długość nowych dróg. Przejście nad LK 12 wymaga wysokiego wiaduktu, bo idzie ona tam na nasypie, a teren jest poniżej skarpy. Ani DW 801, ani S50 nie pojawiają się w Dziecinowie powyżej skarpy! Na gminę Sobienie-Jeziory nie wchodzi droga krajowa. W gminie Karczew tam nie ma obszaru chronionego krajobrazu.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 511;506317

S50 + 801 przy inwestycji Włodarzewskiej to byłaby to obwodnica... pól kosumiecko-dziecinowsko-piotrowickich...

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 280;479893

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 2;267791;0

Około 11 km nowej drogi.

Wariant wschodni - 4,75 km w dolinie Wisły.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 6645;48646

Ok. 10,3 km - nowy szlak "50"

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 606;528483

Stary szlak - około 8,9 km. Około 1,4 km krócej w starym szlaku.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 106;0;4759

Około 4,1 km "801" jako łączniki ze starym szlakiem trzeba byłoby wybudować w wariancie "Włodarzewskiej". Około 4,4 km w wariancie "dolinnym".

Co tam wody, co tam gleby, co tam przyroda, co tam inwestycje, byleby krócej i TIRy mniej spalin wydalały!

W wariancie dolinnym byłaby to jedna wielka estakada (przede wszystkim "50"), jeżeli drogi miałyby być bezkolizyjne?

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-05 19:26:26)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.antybarca.pun.pl www.msaug.pun.pl www.punxnskins.pun.pl www.semperfidelisacl.pun.pl www.dolinasmoka.pun.pl