Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko
Gość
DW 801 ma być modernizowana też w lubelskim. W jakiej postaci ma tam być? Mam nadzieję, że nie jako siedmiometrówka. Ma być obwodnica Stężycy i Dęblina. Około 10 km DW 801 leży na terenie Warszawy, więc zarządza nimi ZTM, nie MZDW. Tam cały odcinek powinien być dwujezdniowy, ale jeszcze nie jest. Jak oni myślą o ukończeniu DW 801, skoro na temat obwodnicy Dziecinowa cisza murowana? Bardzo potrzebny jest wiadukt nad linią kolejową! Były plany zrobienia drogi z utwardzonym poboczem na odcinku z płyt betonowych. Droga miała wciąż iść przez Sobienie Kiełczewskie. Odcinka od DK 50 do Józefowa jeszcze nie ma potrzeby ruszać, tam jest utwardzone pobocze i ciąg obwodnicowy. Kiedyś może będzie tam potrzeba dwóch jezdni. Ten odcinek nie powinien być remontowany w taki sposób, jeżeli pozostanie jednojezdniowy przebieg. Na południe od DK 50 nie jest tak dużo ruchu, 2+1 powinno wystarczyć na zawsze. S17 też pomoże w odciążeniu DW 801, jeśli będzie zbudowana. Jak będą budować S17 to którędy pojedziemy z Warszawy do Lublina?
Gość
Podobno tą drogą interesują się przede wszystkim mieszkający na południe od powiatu otwockiego. Tam ruch jest stosunkowo mały w porównaniu do północnego odcinka. Należy już zacząć projektować obwodnice Józefowa i Dziecinowa.
Gość
Podobno korki są przez niemal cały Józefów (w godzinach szczytu) ze względu na remont mostu na Świdrze.
Gość
Z tą obwodnicą Dziecinowa to już hańba. To jeden z najgorszych odcinków tej drogi ze względu na duże natężenie ruchu i przejazd kolejowy. Jak ma być ta droga przebudowywana, to niech zabezpieczą teren pod obwodnicę. Pod Maciejowicami modernizacji może nie być przez wieeele lat, bo ruch za mały i są pilniejsze inwestycje, jak dwupasmowe drogi 634 i 635 do Wołomina. Niech ktoś wreszcie napisze coś o obwodnicy Dziecinowa!
Gość
Odcinki na południe od Sobień wymagają raczej remontu, a nie przebudowy. Modernizacja (poszerzenie, ale do 2+1, nie do 7 m czy nawet utwardzenie poboczy) jest za droga, niezbyt się opłaca, bo ruch za mały. Za to konieczna może się okazać budowa dwujezdniowej drogi w Józefowie, ok. 6km. Teraz zamknęli jeden z mostów między Otwockiem i Józefowem i są tam wielkie korki. Innym kłopotliwym odcinkiem jest okolica Dziecinowa, gdzie jest strzeżony przejazd kolejowy spowalniający ruch i długi obszar zabudowany. Ruch tam jest naprawdę spory. Potrzebna jest obwodnica 2+1 na wschód od istniejącej drogi z wiaduktem nad linią kolejową.
Gość
Gminy: Górzno, Łaskarzew, Sobolew, Trojanów, Ryki mają lepsze perspektywy rozwojowe, bo będą przy ekspresowej S17, a Wilga, Maciejowice i Stężyca tylko przy wojewódzkiej 801.
Nie wiadomo, co będzie z kłopotliwymi odcinkami w północnej części przebiegu drogi nr 801.
Gość
Gminy: Górzno, Łaskarzew, Sobolew, Trojanów, Ryki mają lepsze perspektywy rozwojowe, bo będą przy ekspresowej S17, a Wilga, Maciejowice i Stężyca tylko przy wojewódzkiej 801.
Gość
Chyba warto było powtórzyć dwa razy to samo, dzięki czemu lepiej zrozumie się, że tereny przy S17 mają o wiele lepszy potencjał inwestycyjny niż te, co leżą przy nadwiślance...
Gość
Absurd z tą drogą 801. Podobno projektują przebudowę, ale nie obwodnicę Dziecinowa (jeżeli nie mają pieniędzy, to mogliby chociaż wyłączyć z bezsensownej przebudowy ten odcinek, który ma być kiedyś zastąpiony obwodnicą). Na północ od zjazdu na Otwock są podobno jeszcze większe problemy z przebudową. Chyba zamierzają zmodernizować odcinek od Górczewskiej w Józefowie do DK 50 przy zachowaniu przekroju jednojezdniowego - bezsens. Wygląda mi to na plan sporej wyłgi grosza.
Gość
Wirtualny Garwolin napisał:
Wkrótce rozpocznie się modernizacja półtorakilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 801. Nadwiślanka zostanie poszerzona między Tarnowem a Rudą Tarnowską (gm. Wilga). Urząd marszałkowski przeznaczył na ten cel trzy miliony złotych.
To informacja nie potwierdzona na piśmie, ale wszystko wskazuje, że prace będą wykonywane. – Rozmawiałem w tej sprawie z dyrektorem Stanisławem Pawlakiem (szef otwockiego rejonu Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich – przyp. red.). Wpłynął już wniosek drogowców na wycinkę niektórych drzew na tym odcinku – mówi wójt gminy Wilga Szymon Woźniak.
Nadwiślanka, od skrętu na Łaskarzew w stronę Wilgi, ma zostać poszerzona, a asfalt wymieniony. Roboty będą prowadzona na odcinku ok. 1400 metrów.
Być może to nie koniec remontu trasy łączącej Warszawę z Puławami. Jak informuje Dziennik Wschodni, obietnicę w tej sprawie złożył w weekend wicepremier Janusz Piechocińśki. W trakcie otwarcia kompleksu rekreacyjnego w Stężycy, minister stwierdził, że „801” powinna znaleźć się w kluczowych inwestycjach na lata 2014-2020. Podobnie jak rozbudowa „17”. – I mam nadzieję, że 10 września, tutaj w Stężycy własnymi podpisami, po raz kolejny tym razem jednak w fazie realizacyjnej potwierdzą to marszałkowie województw lubelskiego i mazowieckiego – mówił wicepremier cytowany przez Dziennik Wschodni.
jd
Gość
Obwodnica Dziecinowa - nie chodzi mi o to, aby już powstała. Okolice Dziecinowa i sama wieś to obecnie wąskie gardło między obwodnicą Sobiekurska a obwodnicą Sobień-Jezior. Logiczne wydaje się zabezpieczenie terenu pod wybudowanie nowego przebiegu drogi w miejsce wąskiego gardła w przyszłości. Dużym argumentem za budową obwodnicy Dziecinowa jest fakt, że w tym miejscu DW 801 przecina się z południową kolejową obwodnicą Warszawy, która ma być modernizowana (pociągi mają jechać z prędkością ponad 100 km na godz., obecnie jadą chyba co najwyżej 60 km na godz.). Miesiąc temu widziałemj propozycję zmiany studium dla północno-zachodniego fragmentu gminy Sobienie-Jeziory, w którym dopuszczono budowę budynków wielorodzinnych, magazynów i składów. Kilkadziesiąt ha gruntów w Dziecinowie wykupiła Włodarzewskqa SA i planuje tam wielką inwestycję.'
Jeżeli MZDW nie chce budować obwodnicy Dziecinowa, to niech lepiej tam w ogóle nie przebudowuje drogi 801, bo jej obecny przebieg powinien być kiedyś drogą powiatową. Jak przewidziane w studium inwestycje zostaną zrealizowane, to w Dziecinowie może być spora niedrożność, nie tylko na przejeździe kolejowym. Wyznaczenie gruntów pod obwodnicę Dziecinowa już teraz (nawet wtedy, jeżeli miałaby nigdy nie powstać) jest konieczne, aby zabezpieczyć teren pod inwestycję, która może kiedyś ułatwić życie tysiącom ludzi w regionie. Trzeba myśleć perspektywicznie.
MZDW musi sobie też odpuścić przebudowę odcinka DK 50 - Józefów, gdzie już teraz jest utwardzone pobocze i obwodnice. Rzadko kiedy spotyka się tak szerojką drogę wojewódzką. Po modernizacji wciąż zostanie jedna jezdnia, a studium gminy Karczew przewiduje dobudowanie drugiej. Modernizacja z pozostawieniem przebiegu jednojezdniowego wygląda tu jak wyłga grosza.
Realizacja obwodnicy Dziecinowa powinna być uzależniona od realizacji innych inwestycji, zwłaszcza budowy wielkiej inwestycji spółki Włodarzewka SA i przebudowy linii kolejowej nr 12. Jeżeli któraś z tych inwestycji będzie realizowana, to wraz z nią powinna się rozpocząć budowa obwodnicy Dziecinowa.
W najbliższym czasie konieczne może być dobudowanie drugiej jezdni między Traktem Lubelskim a ul. Górczewską w Józefowie. Obecnie to jednojezdniowa, przeciążona droga. Ze względu na remont mostu między centrami Otwocka i Józefowa tworzą się tam obecnie ogromne korki. Duża część drogi ma być poprowadzona nowym szlakiem. Jeżeli będzie budowana S2 Puławska-Lubelska, to będzie to dohjazd do Mostu Południowego. Brak drugiej jezdni może skończyć się korkami.
Dlaczego MZDW nie chce poprawić odcinka między Sobieniami-Jeziorami a Celejowem (ok. 4000 poj. na dobę)? Dlaczego zamiast tego planuje kolejny remont między Maciejowuicami a Wilgą (ok. 2000 poj. na dobę)?
27.08. w Stężycy w nowootwartym centrum spotu i rekreacji "Wyspa Wisła" w obecności Premiera ma być podpisane porozumienie marszałków woj. Lubelskiego i mazowieckiego dotyczące remontu drogi 801. Musimy poczekać do tego dnia i wszystko-prawie będzie wiadomo
http://www.wirtualnygarwolin.pl/archiwu … adwislanki
Offline
Gość
Po wschodniej stronie DW 801, między Łukówcem a Ostrówcem, powstał wjazd z kostki brukowej. Kostka wygląda na ułożoną do samego asfaltowego pobocza. 6.08.2013 widziano tam geodetów. We wschodniej części działki widać usypane górki.
Oto niektóre zdjęcia z fotorelacji zamieszczonej na forum skyscrapercity:
1. Okolice Puław, DW 801
2. Okolice Wólki Gołębskiej, DW 801, tuż obok Wisła:
Stan nawierzchni - naprawdę dobry.
3. Wąska droga 801 na północy Dęblina (spory ruch...):
4. Między Dęblinem a Stężycą:
5. Na północ od Stężycy
6. Granica województw. W województwie mazowieckim gorsza nawierzchnia:
7. Na południe od Maciejowic:
8. Wjazd do Maciejowic od południa:
9. Centrum Maciejowic:
10. Na północ od Maciejowic:
11. Domaszew:
12. Wyremontowany odcinek między miejscowościami: Domaszew i Podłęż:
13. Skrzyżowanie z DW 736:
14. Bączki:
15. Południowe krańce obwodnicy Wilgi:
16. Rozbudowane skrzyżowanie na obwodnicy Wilgi:
17.Wyremontowany, szeroki odcinek obwodnicy Wilgi:
18. Celejów. Spory ruch:
19. Płyty betonowe między Celejowem a Mariańskim Porzeczem:
20. Był remont dziurawej nawierzchni obok skrzyżowania do Porzecza!
21. Wjazd do gminy Sobienie-Jeziory od strony Wilgi:
22. Odcinek z płyt betonowych:
23. Południowy początek obwodnicy Sobień-Jezior:
24. Obwodnica Radwankowa Szlacheckiego (tylko części południowej):
25. Skrzyżowanie z DW 805 i 799:
26. Przejazd kolejowy:
27. Między DK 50 a DW 798:
28. Skrzyżowanie z DW 712:
29. Skrzyżowanie z ul. Górczewską w Józefowie:
30. Skrzyżowanie z DW 721. Pojawiła się sygnalizacja świetlna, chyba tymczasowo:
Autorowi zdjęć (wykonanych w poniedziałek 22.07.2013) należą się duże podziękowania. Brawo!
Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-08-06 17:11:01)
Offline
Gość
Ok. 17.45 9.08.2013 - groźny wypadek na zakręcie przed skrzyżowaniem od strony Otwocka, korek, karetki. Na DW 801.